THEATER Een nieuw verhaal met bestaand materiaal (27, 28 febr./1, 2 mrt. 2019)
Een arenlezer loopt achter de maaiers aan en raapt de aren op die op het veld zijn gevallen alsnog op. Dat precies doet beeldend theatermaker Benjamin Verdonck in zijn nieuwste voorstelling, maar dan met de ideeën die bij het maken van eerdere werken bleven liggen in zijn atelier. Van een nieuw ei van Fabergé tot een collectie rattenvallen die het niet doen.
Een nieuw verhaal met bestaand materiaal
Bij het maken van een werk blijven er veel ideeën liggen in het atelier. In AREN (wat ook ‘oogst’ betekent en ‘opbrengst’) neemt Benjamin Verdonck zijn publiek mee op tocht langs een selectie van onuitgevoerde of groeiende werkstukken uit dat atelier. Het ontwerp voor een tunnel vanuit de Nationale Bank naar de bloemenwinkel aan de overkant, een toverdoos, een verzameling ongebruikte consumptiebonnen, een nieuw ei van Fabergé, een collectie rattenvallen die het niet doen. Een parcours langs installaties, een miniatuurtheater en een wunderkammer.
Kan ik door mijn atelier lopen en dingen plukken?
Een stoel die meedeed in mijn eerste voorstelling, een verzameling lekke voetballen, een vos uit karton.
Zou ik die dingen zo naast elkaar kunnen leggen dat ze een nieuw verhaal vertellen?
stoel voetbal vosje
vosje voetbal stoel
vosje stoel vosje voetbal vosje vosje
Benjamin Verdonck
Benjamin Verdonck (1972) leeft en werkt in Antwerpen. Hij is theatermaker, schrijver en beeldend kunstenaar. In 2009 ontving hij de Vlaamse Cultuurprijs voor Podiumkunsten. Verdonck bespeelt zowel de reguliere theaterzaal als de publieke ruimte. In het seizoen 2018-2019 maakt Benjamin Verdonck AREN waarin hij de lijn van zijn atelier naar de scène ultiem doortrekt. Intussen blijven alle tafeltonelen, groot en klein, op het repertoire.
Voor meer info en kaarten, bezoekt u de website van de Brakke Grond