Nederland is veruit de grootste toeristische herkomstmarkt voor Vlaanderen. De bestemmingspromotie is gericht op het verhogen van de economische impact van het toerisme in Vlaanderen, rekening houdend met de draagkracht van de bestemming en de kwaliteitsvolle beleving van de internationale bezoeker. Tegelijk bouwen we de reputatie van Vlaanderen als kwalitatieve toeristische en culturele bestemming verder uit.
Toerisme Vlaanderen & Brussel werkt actief samen met diverse Vlaamse en Nederlandse partners om Nederlandse bezoekers en zakelijke meetings aan te trekken. Dit betreft o.a. de Nederlandse toeristische en culturele pers en media, met als doel journalisten en bloggers te inspireren om maximaal aandacht te besteden aan (bestemmingen en belevingen in) Vlaanderen. Daarnaast is ook de Nederlandse reisbranche (touroperators en online travel agents) een belangrijke partner, met wie Toerisme Vlaanderen & Brussel efficiënte en effectieve joint promotions opzet om extra kwalitatieve en duurzame conversie te genereren.
De bestemmingspromotie richt zich finaal op de Nederlandse consument, meer bepaald de culturele meerwaardezoeker. De focus ligt daarbij op de unieke combinatie van nabijheid en wezenlijke cultuurverschillen. Authentieke cultuurbeleving is voor de Nederlandse meerdaagse bezoeker een beslissende factor bij zijn bestemmingskeuze in Vlaanderen. Het gaat dan niet enkel over kunst en erfgoed, maar ook over eet- en drinkcultuur, fietscultuur, tradities, taal, volksaard, … Jongeren, families (gezinnen met kinderen) en mensen met een beperking krijgen daarbij extra aandacht.
Telefoon
+31 70 416 81 10
E-mail
info@toerismevlaanderen.nl
Website
www.toerismevlaanderen.nl
Twitter
@VisitVlaanderen