Week van het Nederlands - 5 redenen om deel te nemen
Naamsbekendheid: meld je activiteit aan op weekvanhetnederlands.org. Dan verspreiden wij je initiatief via de nieuwsbrief en sociale media bij duizenden lezers en volgers. Een mooie kans om je organisatie extra onder de aandacht te brengen, ook bij mensen die je nu minder gemakkelijk bereikt.
Momentum: je werkt wellicht het hele jaar door rond woord en taal, maar het is soms moeilijk om specifieke doelgroepen te blijven bereiken. Tijdens de Week van het Nederlands draait alles om taal. Hét moment om op publiciteit hierover mee te liften.
Minimale moeite: een (extra) activiteit organiseren en promoten vraagt tijd en energie. Maar die beperk je tot het minimum met de promotietools van de Taalunie. Neem een kijkje bij de downloads op onze website en maak gebruik van de gratis digitale Taalkrant, de affiche, flyer en een voorbeeld van een persbericht.
Netwerk: je leert organisaties kennen met relevante doelstellingen en ambities. Dat is een basis voor samenwerkingen in de toekomst.
Plezier: het mooiste moment van een activiteit of project? Dat moment waarop u de deelnemers ziet participeren en alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen. U brengt mensen bij elkaar en laat hun nieuwe dingen zien en beleven. Daarvoor doen we het.